loading...
دستگاه لیزر تیتانیوم
Hasti Ahmadi بازدید : 45 چهارشنبه 24 آبان 1402 نظرات (0)

ویروس HIV چیست؟

HIV ویروسی است که به گلبول ‌های سفید خون می ‌چسبد و مانع عملکرد صحیح آن ها می ‌شود. گلبول ‌های سفید خون در سیستم ایمنی بدن نقش دارند. این ویروس سبب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می ‌شود. ویروس HIV در نهایت منجر به بیماری ایدز می ‌شود. ویروس HIV معمولا از طریق رابطه جنسی و استفاده مشترک از وسایل تزریق مواد مخدر منقل می ‌شود.

ویروس HPV چیست ؟

یکی از شایع ‌ترین عفونت ‌های مقاربتی، ویروس HPV است، ویروس پاپیلومای انسانی نام یک گروه بسیار رایج از ویروس ها است. این عارضه اسید دئوکسی ریبونوکلئیک (DNA) هستند. ویروس هایی که به خانواده Papillomaviridae تعلق دارند.این ویروس از طریق رابطه جنسی و تماس  های فیزیکی منتقل می ‌شود. نوع 16 و 18 اچ پی وی پرخطرترین انواع این ویروس هستند.

واکسن HPV می تواند از ابتلا به برخی از انواع این ویروس پیشگیری کند. بیش از 150 نوع از ویروس اچ پی وی تاکنون شناخته شده است. بیشتر انواع این ویروس هیچ علامت خاصی ندارند اما برخی از انواع آن سبب زگیل تناسلی و سرطان می ‌شوند. بیشتر افرادی که به این ویروس آلوده می ‌شوند به دلیل نداشتن هیچ علامتی، از وجود ویروس در بدنشان اطلاعی ندارند. در اغلب موارد این ویروس خودبه ‌خود توسط سیستم ایمنی بدن از بین می ‌رود.

همانطور که گفتیم برخی از این ویروس ها در اکثر افراد مشکلی ایجاد نمی کنند. اما برخی از انواع آن می توانند باعث زگیل تناسلی یا سرطان شوند.پروتئین های E6 و E7 به طور قابل توجهی در ایجاد سرطان دهانه رحم نقش دارند. عفونت با HPV نوع 6 و 11 مستعد ظهور زگیل های آنوژنیتال در فرد است. یک مطالعه بیان می کند که بروز علائم بالینی تقریباً 11-12 ماه در بین مردان و 5-6 ماه در بین زنان است.

برای اطلاع از قیمت خرید دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس با بهترین کیفیت و کارکرد روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

خطرات ویروس HPV

شباهت ها و تفاوت های ویروس HIV  و ویروس HPV چیست؟

ویروس HIV و HPV دو ویروس کاملا متفاوت هستند و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. شباهت این دو ویروس این است که هر دو می‌ توانند از طریق رابطه جنسی منتقل شوند. به همین علت پزشکان هر دو ویروس را بیماری مقاربتی می ‌دانند. یک شباهت دیگر ویروس HIV و HPV این است که هردوی آن ها می ‌توانند سال ‌ها در بدن بدون هیچ علامتی و به صورت خفته باقی بمانند. افراد مبتلا به این دو ویروس بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سایر بیماری‌ ها و عوارض آن ‌ها هستند.

این امکان نیز وجود دارد فردی به طور همزمان به این دو ویروس آلوده باشد. تحقیقات اخیر نشان داده‌ اند ابتلا به HPV احتمال خطر ابتلا به HIV را افزایش می ‌دهد. این مسئله ممکن است به این دلیل باشد که ویروس HPV سبب تغییرات سلولی و افزایش التهاب ناحیه تناسلی می ‌شود.

این دو بیماری مقاربتی در برخی علائم با یکدیگر شباهت دارند، اگرچه که دو ویروس متفاوت هستند. HPV می تواند باعث بیماری ‌هایی مثل زگیل تناسلی در دهانه رحم، واژن و آلت تناسلی شود. برخی از انواع HPV سبب ایجاد تغییرات سلولی در ناحیه تناسلی می ‌شوند که ممکن است منجر به سرطان شود.

سرطان ‌هایی مثل سرطان مقعد، آلت تناسلی، واژن، دهانه رحم و دهان با برخی از انواع HPV ایجاد می ‌شوند. ویروس HIV ممکن است باعث ایجاد زخم ‌ها ی شدید در رکتوم و نواحی دهانه رحم شود. افراد مبتلا به HIV بیشتر در معرض ابتلا به سرطان آلت تناسلی و مقعد هستند.

چنانچه قصد خرید دستگاه لیزرموهای زائد را برای مطب زیبایی خود دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

علائم و نشانه های ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) چیست ؟

HPV معمولاً در ابتدا هیچ علائم و نشانه ای ایجاد نمی کند در نتیجه اکثر افراد مبتلا به پاپیلوما متوجه نمی شوند که دچار این بیماری هستند. اما گاهی اوقات این ویروس می تواند باعث رشد یا ایجاد توده های بدون درد مثل زگیل های تناسلی در اطراف واژن، آلت تناسلی یا مقعد می شود.زگیل تناسلی توده های خشن و شبیه گل کلم هستند که روی پوست رشد می کنند. ممکن است هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها پس از مبتلا شدن به HPV ظاهر شوند. زگیل تناسلی مسری است (مانند همه انواع HPV)، اما بی ضرر هستند.

علائم و نشانه های ویروس پاپیلومای

راه های انتقال ویروس پاپیلوما انسانی چیست؟

اصلی ترین راه انتقال ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV ، از طریق تماس نزدیک مخاطی و برقراری ارتباط جنسی است. این ارتباط باید مداوم به مدت چند دقیقه و بسیار نزدیک باشد تا تلقیح ویروس صورت بگیرد، بنابراین ویروس HPV از طریق سطوح یا شنا کردن منتقل نمی شود. این ویروس همچنین می تواند از طریق لیزر در ناحیه ژنیتال ایجاد شود؛ اگر چنانچه سری لیزر برای فرد نباشد امکان انتقال این ویروس از فرد آلوده به فرد سالم وجود دارد، بنابراین اگر سری لیزر هر فرد جدا یا یک بار مصرف باشد، امکان انتقال این بیماری بسیار اندک می شود. همچنین این ویروس امکان دارد در حین زایمان طبیعی از مادر به نوزاد انتقال داده شود و ضایعات حنجره و تنفسی در نوزاد به وجود آورد.

بسیاری از انواع HPV بر دهان، گلو یا ناحیه تناسلی تأثیر می گذارد و انتقال آنها آسان است و هر گونه تماس پوست به پوست ناحیه تناسلی یا پوست به مخاط از طریق رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی می باشند.

بهترین ویژگی های دستگاه لیزر کیوسوئیچ سایناشو نسبت به بقیه دستگاه های لیزر چیست؟

راه های درمان و جلوگیری از ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی

در حال حاضر متاسفانه برای ویروس HPV هیچ درمانی وجود ندارد و افراد زیادی قبل از این که از وجود ویروس HPV در بدنشان مطلع شوند، سیستم ایمنی بدنشان ویروس را دفع و پاکسازی می‌کند. روش‌ هایی نیز برای درمان زگیل تناسلی ناشی از ویروس HPV وجود دارد.

تزریق واکسن HPV؛  تاکنون چند نوع واکسن برای ویروس HPV ساخته شده است. واکسیناسیون ویروس اچ پی وی، می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم و سایر سرطان‌های ناشی از HPV را در جهان کاهش دهد. یکی از واکسن‌های ساخته شده برای این ویروس واکسن گارداسیل است.

این واکسن از اکثر موارد سرطان دهانه رحم می‌تواند پیشگیری کند،  در صورتی که واکسن قبل از ابتلا به عفونت اچ پی وی تزریق شود، می‌تواند اثربخش باشد، هنگامی که فردی به ویروس HPV آلوده می‌شود، تزریق واکسن آنچنان اثربخش نیست. واکسن نمی‌تواند فرد مبتلا را درمان کند. واکسن گارداسیل همچنین می‌تواند از ابتلا به سرطان‌های واژن، فرج، مقعد، دهان، گلو، سر و گردن نیز پیشگیری کند. این واکسن هم برای زنان و هم برای مردان قابل استفاده است. واکسن HPV از ابتلا به زگیل تناسلی جلوگیری می‌کند.

ویروس HPV

برای خرید دستگاه لاغری کرایولیپولیز با همکاران فروش نویان طب مانلی تماس بگیرید.

جمع بندی

سعی کنید در همه موارد بهداشت فردی خود را رعایت نمایید و حتما در هنگام لیزر موهای زائد خود سعی کنید به اپراتور لیزر خود تاکید کنید که سری دستگاه لیزر را برای شما عوض کند، تا خدای نکرده دچار بیماریهای خطرناک نشوید.

جهت مشاوره‌ی قبل از خرید دستگاه ems و قیمت دستگاه ems با کارشناسان نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس کارشناس : 09129096358

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
شرکت نویان طب مانلی بزرگترین تولید کننده و وارد کننده تجهیزات پزشکی، انواع دستگاه لیزر ، دستگاه هایفو ، دستگاه لاغری ، دستگاه کیوسوئیچ
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 91
  • بازدید سال : 1,765
  • بازدید کلی : 2,102