loading...
دستگاه لیزر تیتانیوم
Hasti Ahmadi بازدید : 39 دوشنبه 27 شهریور 1402 نظرات (0)

جوانسازی پوست با دستگاه آر اف فراکشنال
آیا می‌دانید تاثیر آر اف فراکشنال در جوانسازی پوست چیست ؟ آیا با آر اف فراکشنال می توان ضایعات پوستی را برطرف ساخت؟ آر اف جزء روش های غیرتهاجمی در عرصه ی جوانسازی پوست می باشد و تحولی عظیم را در این عرصه رقم زده است. با بالا رفتن سن و عوامل متعدد دیگر ،عوارض متعددی پوست صورت را تهدید می کنند ، مانند: چین و چروک ، جوش و جای جوش ، افتادگی پوست و … . همانطور که می دانید با ایجاد عارضه های بیان شده ، پوست صورت جذابیت و گیرایی خود را از دست می دهد و متقابلا اعتماد بنفس فرد نزول می یابد. در این حال فرد به دنبال راه حلی برای جبران عیوب ایجاد شده می باشد. در عصر حاضر و ابداع روش ها و دستگاه های مدرن پزشکی ، جوانسازی صورت تحول و پیشرفت یافته است.

آر اف فرکشنال چیست؟
آر اف فراکشنال نیز یک تکنیک کاربردی در عرصه ی جوانسازی پوست است که می تواند افراد را در رفع ضایعات پوستی خود کمک کند. این تکنیک برای شادابی پوست و بسیتن منافذ پوست تاثیر بسیاری داشته و  به دلیل کاهش چربی در سطح پوست و پوست سر، میزان جوش ها کاهش پیدا می‌کند. شما می‌توانید برای بازیابی جوانی پوست خود به این روش اعتماد کنید و حتی کوچکترین جای زخم و اسکار را رفع کنید.

انواع آر اف فرکشنال
همانطور که در متن مقاله متوجه شدید آر اف فرکشنال یکی از راه های جوانسازی پوست بوده که بسیار موثر است و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در واقع چندین سال است که متخصصان پوست و زیبایی از این دستگاه برای رفع پیری پوست و جوانسازی آن استفاده می‌کنند اما امروزه تقریبا آمار بالایی از خانم ها و آقایان با این روش آشنایی پیدا کرده و با بهره وری از آن به نتایج خوبی دست پیدا می‌کنند. آر اف علاوه بر نوع معمولی دارای دو نوع میکرونیدل و کونتراج بوده که تاثیر بسیار بیشتری به همراه دارند و میزان عوارض جانبی آن ها بسیار پایین است.

آر اف فرکشنال میکرونیدل ( سوزنی )
 در این روش از سوزن هایی با قطر 120 میکرون که قابلیت نفوذ تا 2 میلی متر از پوست را دارند، استفاده می‌کنند. بهترین متخصص پوست، مو و زیبایی با استفاده از میکرونیدل، امواج رادیوفرکانسی را به عمق پوست فرستاده و با این تکنیک کلاژن سازی پوست را تحریک می‌سازند و در نهایت، نتایج خوبی را مشاهده می‌کنند.

آر اف کونتراج
این نوع از این تکنیک در واقع بیشتر به درمان لایه های سطحی پوست می‌پردازد و با استفاده از فناوری تک یا دو قطبی، مشکلاتی از لایه های عمقی پوست را نیز درمان می‌کند. افراد می‌توانند بعد از انجام آر اف کونتراج تغییرات پوستی خود را بسیار سریع مشاهده کنند.

عملکرد لیزر آر اف فراکشنال
هنگام کار با آر اف فراکشنال پوست دچار هیچ عارضه ای اعم از التهاب ، درد و … نمی شود ، همچنین دوران نقاهت یا ریکاوری بعد از انجام این تکنیک بسیار کوتاه می باشد. در این روش امواج فرکوئنسی توسط سوزن های ظریف و باریک دستگاه فراکشنال وارد پوست فرد می شود و شروع به رفع ضایعات پوستی می کند. اما لازم به ذکر است که هنگام ورود سوزن به پوست بیمار و در طی درمان با آر اف فراکشنال فرد متحمل درد و ناراحتی نمی شود.

بعد از انجام آر اف فراکشنال ممکن است علائم زودگذری مانند التهاب و قرمزی پوست که امری طبیعی می باشد ، ایجاد شوند. همچنین خشکی جزئی پوست بعد از لیزر ، با کمک کرم های مرطوب کننده و تجویز شده توسط پزشک سریعا از بین می رود. آر اف فراکشنال نیز مانند سایر تکنیک های جوانساز پوست ، نیاز به چندین جلسه دارد تا بتواند تاثیرات چشمگیر خود را در پوست فرد بطور کامل ظاهر سازد.

موارد استفاده از آر اف فرکشنال
از کاربردهای متنوع آر اف فراکشنال می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

از بین بردن چین و چروک نواحی حساس بدن ( مانند: جوانسازی اطراف چشم )
لیفت صورت ( از بین رفتن افتادگی و شلی پوست )
کمک به بسته شدن منافذ باز پوست
درمان جای جوش فرورفته
اقدامات قبل از آر اف فراکشنال
به منظور انجام این روش حتما باید به پزشک پوست و مو مراجعه نمایید تا وضعیت پوستی شما بررسی شود و بهترین راه درمان برای عوارض موجود تعیین گردد. بهتر است موارد زیر را با پزشک خود در میان بگذارید:

اگر سابقه ی زخم و جراحتی داشته اید که مدت زمان زیادی طول کشیده تا بهبود یابد.
ابتلا به بیماری های عفونی اعم از هپاتیت و …
اگر داروهای خاصی به منظور رفع ضایعات پوستی خود مصرف می کنید پزشک خود را آگاه سازید. ( مانند مصرف روآکوتان یا ایزوترتینوئین برای درمان آکنه های شدید و حاد پوستی )
اگر سابقه ی جراحی زیبایی پوست مانند : بلفاروپلاستی ( جراحی زیبایی پلک ) ، تزریق بوتاکس و … داشته اید حتما با پزشک خود در میان گذارید.
هیچ کدام از موارد بالا مانع انجام آر اف فراکشنال برای فرد نیستند ، اما در نحوه ی کار و طریقه ی انجام این تکنیک توسط پزشک تاثیر گذارند.

موارد منع استفاده از آر اف فراکشنال
در دوران بارداری
اگر پوست دارای عفونت باشد
وجود تومور های بدخیم پوستی
مزایای آر اف فراکشنال
از این تکنیک نوین و جوانساز در موارد متعددی بهره گرفته می شود که موارد مهم آن عبارتند از:

برطرف کردن لکه های سنی
تیرگی اطراف چشم
چروک های کم عمق پوستی
کک و مک پوستی
افتادگی و شل بودن پوست
جای زخم
لکه های عنکبوتی پوست
از بین بردن ترک های حاصل از دوران بارداری
پاک کردن تتو و خالکوبی
از بین بردن موهای زائد
و…
درمان ترکیبی آر اف فرکشنال با سابسیژن
علاوه بر درمان آر اف فرکشنال، یکی دیگر از راه های درمان جوش روش سابسیژن است. در روش سابسیژن از سوزن های خاص برای از بین بردن فرورفتگی پوست و جای اسکار و سایر موارد این چنینی که سبب نازیبایی پوست صورت می‌شود، استفاده می‌کنند. برخی از متخصصین پوست توصیه دارند که بری اخذ نتیجه بهتر، افراد از روش آر اف فرکشنال  سابسیژن به طور همزمان بهره ببرند تا بافت های فیبروزی بهتر تحریک شده و سلول های پوست به طور یکدست بازیابی شوند.

میزان هزینه آر اف فراکشنال
هزینه انجام آر اف فراکشنال در هر فرد بسته به پارامتر هایی نظیر وسعت منطقه ی لیزر شده ، تعداد جلسات مورد نیاز، شدت ضایعات پوستی فرد و تکنیک پزشک مربوطه متفاوت می باشد. باید این نکته را بدانید که سری روی دستگاه برای هر فرد به طور اختصاصی استفاده می‌شود که خود شامل هزینه‌ای می‌باشد. تعداد جلسات درمانی برای هر فرد متفاوت بوده و یکسان نیست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
شرکت نویان طب مانلی بزرگترین تولید کننده و وارد کننده تجهیزات پزشکی، انواع دستگاه لیزر ، دستگاه هایفو ، دستگاه لاغری ، دستگاه کیوسوئیچ
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 121
  • بازدید سال : 1,795
  • بازدید کلی : 2,132